Portland története, Oregon

Portland története, Oregon


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Betwixtben, a Willamette folyó és a Columbia folyóval való összefolyás között áll az Oregon állambeli Portland, a „Rózsák városa” néven. A becenevet, amely az 1905 -ös Lewis és Clark centenáriumi kiállítás alkalmával született, a rózsák termesztésének ideális éghajlata miatt adták. Portland a Csendes -óceán északnyugati részének második legnagyobb városa, csak Washingtonban, Seattle -ben, az Egyesült Államok ezen régiójában. Az egykor „The Clearing” néven ismert Portland 1843 -ban jött létre, amikor két férfi partra vette a kenut a parton. a Willamette folyó. William Overtont, a Tennessee állam drifterjét lenyűgözte ennek a hegyekben gyűrűzött és fában gazdag területnek a szépsége, és úgy gondolta, hogy festői környezetet teremt egy új város számára. Társa, Massachusetts ügyvédje, Asa Lovejoy élt a lehetőséggel, és kölcsönadta az Overtonnak a 25 centet, amely szükséges ahhoz, hogy földigényt nyújtson be ezen a 640 hektáros területen. Amikor Overton megunta a fák kiirtását és az új település infrastruktúrájának fejlesztését, eladta a részét Francis W. -nek való állításából. Ha Lovejoy megnyerte a dobást a "Portland Penny" -vel, ahogy ismertté vált, a terület most Boston, Oregon néven lesz ismert.A föld rendezéseAz 1850 -es oregoni adományterület -követelés segítségével spekulánsok és úttörők kezdtek letelepedni Oregonban. Ugyanebben az évben Portland lakossága 800 -ra nőtt, és gőzfűrészüzemet, egy faház szállodát és egy újságot tartalmazott. Heti Oregonian. Amikor Portlandet 1851 januárjában bevezették, a város mérete 2,1 négyzetkilométer volt. 1850 és 1941 között Portland „mennyei város” néven volt ismert a sok shanghaiing miatt. A foglyokat később rabszolgáknak adták el. Ma a város látogatói vezetett túrát tehetnek az alagutakban, és megtapasztalhatják a portlandi világ hűvös hangulatát.Egy új város növekvő fájdalmai1853 és 1900 között Portland ugrásszerűen növekedett, miközben megtapasztalta a természet és az ember erőit. Ezekben az években a Willamette folyó túláradóvá duzzadt, ami miatt Portland üzleti negyede hatszor árvízbe került, mielőtt a vízparton gátakat építettek, majd a Bonneville -t, a Grand Coulee -t és más gátakat a Columbia folyón építették. Mérnöki Hadsereg. Portland ebben az időben hajlamos volt a tűzvészekre és járványokra, és 1872 decemberében és 1873. augusztusában Portland üzleti negyedének jelentős tűzromboló részei voltak. Ezenkívül a város négy tűzre erősítette tűzoltó testületét hajtóműveket egységben megközelítőleg 50 önkéntes tag irányítja.A bevándorlók beáramlása és a szakszervezetek szerepeAmikor számtalan kínait toboroztak, hogy az 1860-as években vasúti mágnások olcsó, de keményen dolgozó munkaerőt biztosítsanak, Portland és San Francisco vonzotta a legnagyobb számot. Egyre növekvő polgári zavargások és nyílt rasszizmus következett. Más városokkal ellentétben az 1880 -as években kézműves szakszervezetek létrehozására szerveződtek olyan munkások, mint a nyomdászok, gépírók, kőművesek, partszakaszok és asztalosok. Az Asztalos- és Asztalos Egyesített Testvériség 50 tagja, amelyet 1883 szeptemberében szerveztek, miután az észak -csendes -óceáni vasút megérkezett Portlandbe, egy újabb ázsiai bevándorlási hullámmal együtt. 1890 után Portland egyre inkább elkülönült osztályok és etnikai körzetek szerint, hasonlóan más városokhoz. Amerika lett. Ugyanebben az évben két portlandi asztalos szakszervezet csatlakozott a nyolcórás munkanaphoz egy nemzeti sztrájkhoz, és egy „Zárt üzlet” a gazdasági terjeszkedés zálogairól, több éves recesszió után. Miután követeléseiket a Portland Builders Exchange elutasította, más A szakszervezetek csatlakoztak az erőfeszítésekhez, és hatalmas május elsejei gyűlést tartottak, amely kényszerítette az építőket a tárgyalóasztalhoz, és végül a sztrájk lezárásához vezetett. Még akkor is, amikor Portland politikai befolyása a kézműves szakszervezetektől a bankárokig, a fejlesztőkig és más jogi tanácsadókig terjedt, tele volt alkalmi lázadással. A progresszív korszakban, az 1900 -as évek elején a kisvállalkozók és a szakmunkások közvetlenül érintették azt a jogszabályt, amely országosan „Oregon rendszerként” ismertté vált. Ez az új jogalkotási eszköz, amelyet az új különleges érdekképviseletek hoztak létre, olyan kormányzati újításokhoz vezetett, mint a népszavazás, kezdeményezés és visszahívás. A városi növekedési határ (UGB) 1979 -es megállapításával, valamint Oregon proaktív földhasználati politikájával, Portland jól megtervezett városként szerzett hírnevet. Az UGB megőrizte a 19. századi gazdálkodási technikák megkülönböztető jellegét a közeli mezőgazdasági területeken, míg Amerika legtöbb területén új fejlődés történt az államközi autópályák mentén, elhanyagolva a nemzet fővárosát.Az érdeklődés jellemzőiPortland ad otthont az ország legnagyobb városi határain belül található legnagyobb vadonparknak. A városban található a világ legkisebb parkja, a Mills Ends Park is, amely két láb átmérőjű körben található. A gyönyörű Washington Park területén az Oregoni Állatkert, a Portland Japánkert és a Nemzetközi Rózsakert Kert található. A Willamette folyó partján található közeli Oregoni Tudományos és Iparmúzeum, vagy OMSI gyakorlati kiállításokat tartalmaz a fizikai tudományok, az élettudomány, a földtudomány, a technológia, a csillagászat és a kisgyermeknevelés területén. a második legnagyobb rózsa témájú felvonulásnak ad otthont az országban (Pasadena Rose Bowl felvonulása mögött az újév napján). A rózsafesztivál, amelynek gyökerei a tiszteletreméltó Starlight Parade-ben, a népszerű elektromos fényekkel díszített utcai kocsikkal, két évvel az 1905-ös Lewis és Clark Centennial Exposition után kezdődött, és két és fél hetes lett. "kötelező" rendezvénysorozat, amely június első napjaiban kezdődik. Az északnyugati stílusú sörök és szeszesitalok színes előzményeivel tarkított Portland több mint 30 sörözőt, szeszfőzdét és borászatot kínál a területen, a tulajdonban lévő és olyan megbízható nevek üzemeltetik, mint a McMenamin Brothers. A sörkedvelők közül Portland beceneve „Beervana” lett.Felsőoktatási intézményekA Portland Állami Egyetemen, amelynek elsődleges campusa a belváros szélén található, körülbelül 24 000 hallgató vesz részt posztgraduális és egyetemi kurzusokon. Más intézmények közé tartozik az Oregoni Egészségügyi és Tudományos Egyetem (OHSU), világhírű orvosi iskolájával; Lewis & Clark College; Reed College; és a Portlandi Egyetem.Sport a környékenHabár két profi bajnoki csapat játszik Portlandben, vannak kisebb bajnoki csapatok is, amelyek rengeteg sporttevékenységet biztosítanak a sportrajongóknak. A Portland Trail Blazers NBA -meccseit a Rose Garden Arénában játssza, akárcsak a Lumberjax, a National Lacrosse League 2006 januárjában kezdő szezonját élvező csapat. A Memorial Coliseumban, a Trail Blazer egykori otthonában játszik a Winterhawks a Nyugati Jégkorong Ligában. A Portland Beavers, a Triple-A baseballcsapat, amely legutóbb a San Diego Padres-hez kapcsolódik, kisebb bajnoki mérkőzéseit játssza a PGE Parkban. A világhírű Ghost Creek pálya a Pumpkin Ridge Golf Clubban, a 2006-os amerikai női amatőr házigazdája golfverseny, a Portland környéki golfpályák a legjobb versenyeket, kényelmet és csendes elmélkedést kínálják. Ezenkívül a korong golf feltörekvő* sportja nem kevesebb, mint 20 pálya építését ösztönözte a fővárosi területen, sokféle kihívás és festői topográfia.


* A korong, vagy a frizbi, a golf az 1980 -as évek eleje óta létezik, de a játék a legjobb esetben is következetlen volt, és a házi elrendezéseket a gyanútlan piknikezők és a napozók között ábrázolták. A felszerelésben, az elrendezésben és a kodifikált szabálykönyv elfogadásában elért fejlődés egyre nagyobb számra csábította a sportot, különösen a 20-30 éves korosztályban.


Portland története, Oregon - Történelem

Portland gyökerei a környékére és a környező közösségekre vezethetők vissza. Ahogy minden település vagy város létrejött, ott postahivatalt építettek, és törlési bélyegeket adtak ki a küldő posta azonosítására. Néhány évig, a 20. század eleje körül a küldő és a fogadó postahivatal mindegyik levélben visszavonást bélyegzett.

Ezeknek a városoknak a nagy része a villamos- és vasútvonalak mentén nőtt fel. Az olyan városokat, mint a Bull Run és Estacada, azért építették, hogy az áramtermelő létesítményeket építő és karbantartó munkások a gátak és az erőművek közelében lakhassanak. Sellwoodnak nagy kékgalléros kerülete volt, több malomnak és gyártóüzemnek, valamint a Sellwood Car Barnnak adott otthont, ahol a Portland ’-es soros utcai kocsikat helyezték el és karbantartották.

Mezőgazdasági vállalkozások bőségesek voltak Greshamben. Sok bogyótermesztő, gyümölcs- és zöldségkocsi -kertész, diótermesztő és óvónő volt. Voltak tejtermelők és szarvasmarhatartók is. Az utcai kocsikat és a későbbi tehervonatokat használták fel áruik kiszállításához, valamint műtrágya, takarmány és készletek szállításához.

St. Johns számos gyártóüzem és malom helyszíne volt. Könnyen megközelíthető volt a tengeri forgalom és a kivételes vasúti létesítmények.

A Kenton ’s Rail Yards hozzájárult ahhoz, hogy a város ipari terület legyen. Még híresebb lett Cowtown néven, amikor a Swift Packing Company 1909 -ben a Columbia Slough -ban, a Hayden -szigettel szemben üzletet létesített. Swift több mint 600 dolgozót foglalkoztatott, és több marhahúst vágtak le Kentonban, mint Északnyugat más városaiban. Amikor a tenyésztők piacra hozták az állományukat, Kentonban élték meg.

Egyszer régen, 1843 -ban Tennesee drifter, William Overton és bostoni ügyvéd, Asa Lovejoy kenuban lebegtek a Willamette folyón, amikor ráakadtak annak a helynek a szépségére, amelyet most Portlandnek hívunk. A “the Clearing ” -en strandoltak kenuval, és csodálkoztak a gyönyörű hegyeken, amelyekben rengeteg fa rejlik.

Az Overtonnak nem volt negyedrésze földigény benyújtására, így 640 hektáros területének felét eladta Lovejoynak 25 centért. Elkezdték a sok fa kitakarítását, utak építését és az első épületek építését. Egy idő után Overton úgy döntött, hogy továbblép, és eladta részesedésének felét Francis Pettygrove -nak.

Portland akkor kapta a nevét, amikor Asa Lovejoy és Francis Pettygrove 1845 -ben feldobott egy érmét. Lovejoy Massachusettsből származott, és az új települést Bostonnak akarta elnevezni. Pettygrove Maine -ből származik, és Portlandnek akarta elnevezni. Pettygrove háromszor kétszer nyerte meg az érmefeldobást, a többi pedig, ahogy mondják, történelem. A Portland első postahivatalát 1849 -ben nyitották meg, a gőzfűrészüzem sípját pedig Fort Vancouverben lehetett hallani.

1850-re mintegy 800 lakos lakott otthonában Portlandben, volt egy faház és egy újság, a Weekly Oregonian. Portlandet 1851 -ben alapították, és Északnyugat második legnagyobb városává nőtte ki magát. Az emberek, akik ezen a vidéken telepedtek le, halból, fűrészáruból, búzából és szarvasmarhából éltek, és Portland a vasúti és folyami közelsége miatt jelentős közlekedési központtá vált.

Portland az Oregon City, az Oregon Terület területi fővárosának árnyékában létezett, amely 12 mérföldnyire volt a Willamette folyó vízesésénél. Dr. John McLoughlin 1842 -ben lefektette és megnevezte Oregon City -t, és később Oregon atyja lesz. McLoughlin -t a Hudson ’s Bay Company bérelte fel, hogy megalapítsa Fort Vancouver -t, egy szőrme kereskedési előőrsöt a Columbia folyón. Az előőrs, amelyet 1825 -ben alapítottak, a Hudson ’s Bay Company központja volt az Oregon területén.

A Portland diadalmaskodott olyan korai riválisok felett is, mint Milwaukie és Sellwood. A Milwaukie -t Lot Whitcomb alapította 1847 -ben, Oregon City riválisaként. Sellwoodot 1882 -ben John Sellwood tiszteletesről nevezték el, és 1883 októberében postahivatalt alapítottak. Sellwood 1893 -ban Portland részévé vált. Számos plasztikus kiegészítés volt fantázianévvel, mint például: Council Crest, Hawthorne, Hyde Park, Irvington, Ladd & #8217s Kiegészítés és a Tabor -hegy. E kiegészítések közül sok azelőtt jött létre, mielőtt Portland metropolisz lett, és sokuknak saját postahivatala volt.

Linntont 1843 -ban Peter Burnett úttörők (Kalifornia első kormányzója) és M.M. McCarver. Linntonnak 1889 és 1936 között volt postahivatala. James John, aki 1841 -ben Bidwell tábornokkal átkelt a síkságon Kaliforniába, 1843 -ban érkezett Oregonba. Miután először Linntonban telepedett le, John a nevét viselő város helyére költözött. ezután. Egy kompot üzemeltetett ott 1852 -ben. A Saint Johns -t 1865 július 20 -án iktatták be. 1915 -ben Portlandhez csatolták. A posta 1873 és 1912 között működött St. Johns -ban. A postahivatalt Portsmouth -ban, délkeleten hozták létre. Néhány hónappal később, 1891. augusztus 25 -én a Portsmouth -i posta bezárt, és átköltözött a közeli Egyetem Parkba, ahol 1891 áprilisában benyújtották a várost. 1903. november 14 -ig.

A portlandi gyapjúmalmok eredetileg Sellwoodban voltak, de az 1904 februári katasztrófa után St. Johnsba költöztek, és új üzemet építettek.

Multnomah városa Portlandben és a Southwest Hills -ben kapta a nevét az Oregon Electric ’s Multnomah állomásról, amelyet 1907 -ben építettek a mai 35. és a Multnomah Boulevard területén. A postahivatal 1912 -ben nyitotta meg kapuit Multnomahban. A Southwest Hills környező városai és környékei Burlingame, Capitol Hill, Fulton Park és Hillsdale.

Nyugat felé tovább, 1847 tavaszán Lawrence Hall vette át az első földigényt (amely 640 hektárnyi Beaverdamot tartalmaz), amely a mai Beaverton területén található.

Beavertontól nyugatra, a ma Hillsboro néven ismert területen az európai-amerikai közösséget David Hill, Isaiah Kelsey és Richard Williams alapította, akik 1841-ben érkeztek a Tualatin-völgybe, majd 1842-ben további hat úttörő követte őket. két másik névvel: „”East Tualatin Plains ” és “Columbia” ”, mielőtt 1850 februárjában Hill tiszteletére elnevezték volna „Hillsborough” -nak, amikor eladta földigényének egy részét a megyének.

Az ohiói Oliver P. Lent 1852 -ben feleségével érkezett, és Portlandtól keletre egy kis közösségben, Sycamore -ban telepedtek le. 1866 -ban egy kicsit nyugatra költöztek egy 190 hektáros területre, amely az oregoni nagyböjti közösség jelenlegi telephelye. 1886 -ban postahivatalt alapítottak Lentsben, amely 1917 -ig működött. Lent Oliver hosszú évekig épített és üzemeltetett fűrészüzemet. Az iskola igazgatójaként, útfelügyelőként és békebíróként szolgált.

Kelet -Portland külön közösségét hozták létre korán, 1866 és 1892 között volt postahivatal. Albina 1872 -ben került kihelyezésre, és 1887 -ben alapították. Albina 1876 és 1892 között rendelkezett postahivatallal. Júniusban választásokat tartottak. 1891. 1, Portland, Kelet -Portland és Albina egyesítésének sikeres javaslatáról.

A Portland első elektromos villamosa 1889 -ben lépett sínekre, és az Acélhídon át szállította az utasokat Albina városába. Röviddel ezután a Portland első és egyetlen felvonója kezdte felvinni az utasokat a Portland Heights -ba.

A Woodstock Car 708 megáll a 46. és a Woodstock utcában. A vonal Hawthorne -on keletre érkezett a 11. felé, ahol dél felé fordult a Clinton Street felé. A vonal Clintont követte a 26. utcáig, ahol dél felé kanyarodott a Gladstone utcáig, délre pedig a 42. utcán, Woodstockig. A sor az 57. és a Woodstock utcánál szűnt meg.

Woodstock egy 1889 -ben fektetett ingatlanpálya nevét viseli. Akkoriban divat volt a lakóépületek elnevezése Sir Walter Scott regényei után. Portland délkeleti részén Woodstock, Ivanhoe, Kenilworth és Waverly található (a helyesírás eltér a Waverleigh -től). A & quotstoc & quot angolszász szó, amely zárt helyet, a woodstock pedig faoszlopokkal megerősített helyet jelent. Woodstocknak ​​postahivatala volt, külön városként, saját postai bélyegzővel, 1891 -től kezdődően és 1912 -ig tartott.

Kenton városát, Oregon államban George F. Heusner 1905 -ben leplezte le. Ipari közösséget képzelt el Portland északi végén. Eredetileg Kenwoodnak akarta elnevezni a várost, de a város egy másik kiegészítése már használta a nevet, ezért Kentonra telepedett.

A Portland és a#8217 -es évek Hollywoodi negyede 1900 körül kezdett formálódni a Sandy Road mentén. Eredetileg Hollyroodnak hívták. 1926 -ban, a Hollywood Színház megnyitása után a területet Hollywoodra nevezték át.

Nem beszélhet a portlandi történelemről anélkül, hogy a Bull Run -ról, a Portland tiszta ivóvíz forrásáról beszélne. Az Mt. Hood nyugati lábánál fekvő Bull Run Portland fő áramforrása volt, és a kezdeti időkben olyan várossal büszkélkedhetett, ahol volt egy szálloda, benzinkút, élelmiszerbolt, kovács és sok más modern szolgáltatás. századfordulós város büszkélkedhetett.

Úgy gondolják, hogy az eredeti település, amelyet Unavillának kereszteltek, közel volt a Bikafuttató Iskola mai helyéhez. 1893. május 6 -án postahivatalt létesítettek. Ez volt az az idő, amikor a Bull Run vízgyűjtő érintetlen vizeit kihasználták. Egy bonyolult víztisztító és -ellátó rendszert építettek ki, hogy ezt a vizet eljuttassák Portland és a környék lakóihoz.

Néhány éven belül a Bull Run kinőtte Unavillát, és a posta 1895. november 22 -én körülbelül egy mérfölddel keletre költözött a Bull Run felé. A Bull Run folyó felett fennsíkok vannak, a Marmot felé vezető úton, ahol a vadmarha szabadon futott, ezért a név “Bull Run ”. A bikák valószínűleg megszökötték az úttörők elől, akik vagonvonatokkal érkeztek keletről az Oregon -ösvényen.

Korai kilátás a Bull Run főutcájára, fa deszkával burkolva

Damaszkusz egy kis közösség Portlandtól délkeletre, a Foster Road végén, kilenc mérföldre a 82. sugárúttól. Első telepesei az 1850 -es és#8217 -es években költöztek oda. Edward Pedigo, fazekas, aki 1854 -ben költözött oda Iowából, nevéhez fűződik, hogy a Damaszkusz névre gondol. A gazdag vörös agyag vonzotta a Clackamas folyó feletti dombokon, amely híressé tette babcserepeit és üvegeit.

Az 1866 -os év volt, és a helyiek egy csoportja összegyűlt a válaszútnál, hogy megfelelő nevet találjanak iskolájuknak és postájuknak. A polgárháború csatái még emlékezetben voltak, és amikor Ed Pedigo lovagolni kezdett a lován, megdöbbentette az “Az új kezdet helye ” mondat.

Pedigo gondolatai Tarsus Saulra emlékeztették, aki útnak indult Jeruzsálemből. Amikor Saul közeledett Damaszkusz falaihoz Szíriában, megváltozott, miután találkozott a Szabadítóval. Fazekas Pedigo javasolta, hogy Damaszkuszról nevezzék el városukat. A helyiek mind egyetértettek ezzel, Sam bácsi is, mivel a damaszkuszi posta 1867. augusztus 26 -án jött létre.

A város, amelyet ma Gresham-ként ismerünk, először az 1800-as évek közepén telepedtek le James és Jackson Powell úttörő telepesek, akik 1852-ben Oregonba költöztek a Közép-Nyugatról. A Powell Valley iskolát 1857-ben hozták létre. Az 1870-es években egy vallási tábori találkozóhelyet hoztak létre a környéken, és ez népszerű megállóhelyévé vált a Portlandbe utazóknak. Az első posta itt jött létre 1871. július 12 -én, és Camp Ground nevet kapta.

Itt építették meg az első fűrészüzemet 1880 -ban, és az első templomot 1884 -ben alapították. Ekkor egy helyi kereskedő kérte az amerikai postahivatalt, hogy nyisson új postahivatalt az üzletében, és kérte, hogy nevezzék el a postafőnökről : Walter Quentin Gresham, az Unió hadseregének ezredese. Kérését teljesítették, és az új posta 1884. május 15 -én megnyílt. A Camp Ground postahivatal ezt követően 1884. június 9 -én bezárt. A portlandi tisztviselők szükségét látták annak, hogy friss vizet biztosítsanak lakóinak. Egy bonyolult víztisztító és szállító rendszert építettek ki Gresham -en keresztül, hogy 1893 -ban szállítsák a vizet a Bull Run vízgyűjtőből Portland és a környező területek lakóihoz. Az első telefonvonalat 1894 -ben telepítették Greshambe, és az első utat Gresham felé, a Baseline Road -hoz , 1895 -ben nyitották meg.

Az Estacada Parkot azért építették, hogy vonzza a villamoson utazó városlakók tömegeit a hegyi lábánál fekvő szórakoztató üdülőhelyre.

Az Estacada egy olyan közösség, amelyet Portland és a környező közösségek villamosenergia -termelése köré terveztek. 1904. február 24 -én postahivatalt hoztak létre Estacadán, és 1905 -ben bevezették a várost. Estacada számos fűrészüzemmel rendelkezik, mint faváros.

Fort Vancouver-t a brit tulajdonú Hudson ’s Bay Company alapította 1824-ben a Columbia folyó északi partján, az Oregon és a Willamette folyó összefolyásának közelében. Ez volt az előőrs az Oregon terület számára, amely Kaliforniától Alaszkáig terjedt, a Csendes -óceántól a Sziklás -hegységig.

Vancouver városát George Vancouver kapitányról (1757 �), a Királyi Haditengerészet brit tisztjéről nevezték el, legismertebb 1791–1795 közötti expedíciójáról, amely feltárta és feltérképezte Észak -Amerika északnyugati csendes -óceáni partvidékeit, beleértve a kortárs partokat is. Brit Columbia, Kanada és Alaszka, Washington és Oregon. Felfedezte a Hawaii -szigeteket és Ausztrália délnyugati partvidékét is.


Történelem

Legtöbben oregoniak nagyon keveset tudunk a Csendes -óceán északnyugati részén található katolikus egyház eredetéről és alapjairól. Az egyik tény, amit tudni lehet, az, hogy a Portlandi Főegyházmegye (korábban az Oregon City -i Főegyházmegye) az Egyesült Államok második legrégebbi érseksége. Hogyan jött ez létre?

Kik a fontos szereplők? Mit találtak a misszionáriusok, amikor először érkeztek Oregonba? Patrick Brennan monsignior válaszol ezekre a kérdésekre, és részletezi történelmünket ITT.


Francis Norbert Blanchet érsek (1846–1880)
1795. szeptember 3 -án született. St. Pierre, a Dél -Quebec folyó, Kanada.

Charles John Seghers érsek (1880–1884)
Született: 1839. december 26. Gent, Belguim.

William Hickley Gross érsek, C.SS.R. (1885–1898)
1837. június 12 -én született. Baltimore, MD.

Alexander Christie érsek (1899–1925)
Született: 1848. május 28. Highgate Center, VT.

Edward Daniel Howard érsek (1926–1966)
1877. november 5 -én született. Cresco, IA.

Robert Joseph Dwyer érsek (1966–1974)
1908. augusztus 1 -jén született. Salt Lake City, UT.

Cornelius Michael Power érsek (1974–1986)
1913. december 18 -án született, Seattle, Washington.

William Joseph Levada érsek (1986–1995)
1936. június 15 -én született Long Beach, CA.

Archbishop Francis Eugene George, OMI (1996–1997)
Born January 16, 1937. Chicago, IL.

Archbishop John G. Vlazny (1997–2013)
Born February 22, 1937. Chicago, IL.

Archbishop Alexander K. Sample. (2013–present)
Born November 7, 1960. Kalispell, MT.


A Brief History of Portland’s Shanghai Tunnels

Have you ever wondered why one of Portland’s nicknames is “The Forbidden City”? Above ground, the city’s enduring architecture offers a window unto its past, but some of its most fascinating legends have played out underneath the streets—in the Old Portland Underground, to be specific. Here is a brief history of the subterranean network known as the Shanghai Tunnels, a history that some would rather not remember but speaks for itself.

The Shanghai Tunnels are a series of passages connecting various businesses, like bars and hotels, to the Willamette River’s waterfront docks, used from the mid-19th century through to the early 1940s. Avoiding the streetcars and traffic of the Chinatown and Old Town areas above as well as the city’s wet, muddy weather, the tunnels facilitated allowed for the smooth—and secretive—transportation movement of goods and, according to local legend, people.

Historically, “Shanghaiing” was known as the practice of kidnapping men to serve as sailors against their will, most en route to China. Many believe that the tunnels were used as such, though there is no hard proof. Barney Blalock, historian and author of The Oregon Shanghaiers: Columbia River Crimping from Astoria to Portland (2014), asserts that the tunnels “were built by Chinese back in the days when Chinatown was the center of gang activity related to the different tongs,” or Chinese associations and secret societies.

Blalock writes, “The gambling dens, brothels, and opium parlors of Chinatown were connected to separate labyrinths, with steel doors, trap doors leading to secret stairways, and tunnels for escape into far alleyways. These were security measures designed for dealing with both rival tongs and police raids”—as opposed to smuggling unsuspecting folks into forced maritime labor as slaves at sea. On the contrary, the smuggling happened out in the open, sometimes right in the light of day.

There are, however, many accounts of supernatural activity within the tunnels, which believers consider to be one of Oregon’s most haunted sites. Rationalists may roll their eyes, but conspiracy theorists and fans of the weird and bizarre may want to look and see for themselves. Today, ghost tours are available to eager tourists, claiming to take wide-eyed wanderers through the streets and underground passages that served these sinister purposes so many years ago.


The Grotto History

The story of this beautiful shrine begins at the end of the 19th century, with a young boy who learned that his mother lay near death after giving birth to a daughter. In tears, the boy ran to the little parish church in Kitchener, Ontario, Canada. He prayed for his mother’s life, promising that if she were spared he would one day undertake a great work for the Church. Both his mother and baby sister survived. The future Father Ambrose Mayer never forgot his promise.

As a young man Ambrose joined the Servite Order and in 1918 was sent to minister as the first Servite pastor in the Archdiocese of Portland in Oregon. He carried with him the desire to fulfill his childhood promise, often disclosing to his associates his dream of finding a site on which to build a suitable tribute to Mary, the mother of Jesus.

Fr. Mayer came across some acreage in 1923 which was owned by the Union Pacific Railroad Company. The property was a rugged, untamed wilderness that was once a quarry used to obtain rock for rail beds, and was currently scheduled for sale as residential property. He saw this as a natural cathedral which, once cleaned up, was perfect for the realization of his dream.

Although the asking price was $48,000, Fr. Mayer was not deterred. With the enthusiastic encouragement and approval of Portland Archbishop Alexander Christie, Fr. Mayer bid all that he had—$3,000—which was accepted as an initial down payment. A national campaign provided the balance of the funds.

Crowning the initiation of the project was a letter from Pope Pius XI, written in his own hand, imparting a Special Apostolic Blessing to all those who “in any way or measure, show their good will and assist in erecting the Sanctuary of Our Sorrowful Mother in Portland.”

In September of 1923, the work began. A cave was carved out of the 110-foot basalt cliffside, and a stone altar built, above which was placed a depiction of Mary holding the body of her son after his crucifixion. A replica of Michelangelo’s Pietà was added several years later.

On May 29, 1924, three thousand people gathered for the first Mass and dedication of the Sanctuary of Our Sorrowful Mother. At the blessing, Archbishop Alexander Christie offered this prayer:

“Let this be a sanctuary of peace for all peoples of the earth and surely in this day a sanctuary is needed. Torn with differences, strife, and grief, the world needs sanctuary where the human spirit can seek peace and consolation.”

The Chapel of Mary, Mother of the Human Race, was dedicated in 1955 by Portland Archbishop Edward D. Howard. The chapel was designed by L. L. Dougan of Dougan & Heims, Architects.

In 1983 the shrine was designated a National Sanctuary. Through the years, more than ten million visitors have marveled at The Grotto’s serene environment. Today, we continue to welcome people from around the world, people of all faiths and no faith. Without exception our visitors speak of the peace they experience here in the spiritual and natural beauty of this sanctuary, where God’s presence abounds and where special tribute is given to Mary, the Sorrowful Mother of Jesus.

The Grotto continues to grow over the years to meet the needs of the people in an ever-changing world. The dream, work and promise of one man have become the ministry of all who serve here.


The explorers

The first Europeans to see the Oregon coast were Spanish sailors in the mid-16th century, who produced rough maps describing the area. In 1579 English seaman Francis Drake, in quest of Spanish loot and the Northwest Passage in his Golden Hind, anchored in an inlet north of the Golden Gate and took possession of a portion of the Pacific coast, which may have included what is now Oregon, for Queen Elizabeth I. Until the third quarter of the 18th century, when the Spanish renewed exploration along the coast, the Oregon country remained unexplored. In 1778 the English sea captain James Cook visited and traded in Oregon.

In 1787 Boston merchants sent two ships to the Oregon country under Captains Robert Gray and John Kendrick. On his second voyage Gray entered the harbour that bears his name (in Washington), and in May 1792 he sailed over the bar of the Columbia River and named it for his ship, the Kolumbia. This was the first U.S. claim to the Pacific Northwest by right of discovery.

The Northwest was also approached by land. Two British fur companies, the Hudson’s Bay Company and the North West Company, raced across the continent to open routes to the Pacific the Americans were not far behind. Meriwether Lewis and William Clark reached the mouth of the Columbia in 1805, strengthening the U.S. claim to the region. John Jacob Astor, as the head of the Pacific Fur Company, began European American settlement of the Oregon country with the establishment of a trading post at Astoria in 1811. In 1824 the Hudson’s Bay Company established Fort Vancouver (now Vancouver, Wash.), and John McLoughlin was appointed to head the company’s far-flung operations in its Pacific Northwest territory. For the next 22 years he was the dominating figure in the region.


Founding Of The City Of Portland

The site of the future city of Portland, Oregon, was known to American, Canadian, and British traders and settlers as “The Clearing.” It was a small stopping place along the west bank of the Willamette River used by travelers journeying between Oregon City and Fort Vancouver.
Brave pioneers and wealthy adventurers from the East Coast traveled to the city in droves to start new lives and invest in its abundant resources. Two such men, Maine merchant Francis Pettygrove and Massachusetts lawyer Asa Lovejoy, wanted to name the city after their respective hometowns of Portland and Boston, and determined the choice via a coin-toss. Known as “The Portland Penny,” the deciding copper piece is on display today at the Oregon Historical Society Museum.


History of Portland, Oregon : with illustrations and biographical sketches of prominent citizens and pioneers

A few pages toward the end of the book are misnumbered, at the time of the printing of the book. Also, the print on several pages is light throughout the book.

Addeddate 2008-09-12 14:25:29 Call number 31833017173052 Camera Canon 5D Copyright-evidence Evidence reported by CallieLamkin for item historyofportlan00scot on September 12, 2008: no visible notice of copyright stated date is 1890. Copyright-evidence-date 20080912142454 Copyright-evidence-operator CallieLamkin Copyright-region US External-identifier urn:oclc:record:1046583321 Foldoutcount 0 Identifier historyofportlan00scot Identifier-ark ark:/13960/t3902bh7d Openlibrary_edition OL23304856M Openlibrary_work OL15232855W Pages 944 Possible copyright status NOT_IN_COPYRIGHT Ppi 400 Scandate 20080918163533 Scanfactors 10 Scanner scribe9.indiana.archive.org Scanningcenter indiana

History of Portland Oregon’s Street Names

One of Portland’s neighborhoods, the Northwest District, contains the “Alphabet District.” Added to the National Register of Historic Places on November 16, 2000, this area is home to many of Portland’s finest historic homes, shopping, dining, and the alphabetically named streets running south to north that are most famous these days for contributing to the popular TV show, “The Simpsons.”

Formerly the streets were single letter names, ‘A,’ ‘B,’ ‘C,’ etc. But when Portland, East Portland, and Albina combined into the City of Portland on July 6, 1891, a council of citizens (I have not been able to identify them yet,) renamed the streets for prominent founding citizens of the new, larger city.

Just over thirty years later, the Oregonian ran a series of articles from October 5th, 1921 to November 26, 1921 exploring the history of thirty of Portland’s streets, and the influence of the citizens they were named after. The list of names is incomplete however, Shaver, Kearney, and somewhat surprising, Ankeny, are all missing from this list. In addition the list of names quickly expanded past the Alphabet Historical District, leaving one to wonder what the criteria the Newspaper used for this list of articles were.

October 5th, Burnside – named after Davis W. Burnside, businessman, city council member, and member of the city’s volunteer fire department.

October 06, Couch – named after Captain John H. Couch, sea captain, businessman, territorial treasurer.

October 07, Davis – named after Anthony L. Davis, first justice of the peace.

October 11, Glisan – named after Dr. Rodney Glisan, doctor, and noted author

October 12, Everett – named after Colonel Edward Everett, commander of the 3rd Oregon infantry regiment, and insurance man.

October 14, Lovejoy – named after Amos Lawrence Lovejoy, one half of the men involved in the famous coin toss that settled Portland’s name.

October 15, Irving – named after Captain William Irving, captain of the first steamship to serve Portland.

October 21, Quimby – named for L.P.W. Quimby, first Oregon state game warden, trucker, and member of the state legislature.

October 25, Raleigh – Named for Patrick Raleigh, general store owner.

October 26, Marshall – named for John Marshall, a river navigator and business partner of Lovejoy.

October 27, Savier – named for Thomas A. Savier, merchant and business partner of Burnside.

October 28, Thurman – likely named after saloon keeper, Nathan Thurman.

October 29, Vaughn – named for George Washington Vaughn, sixth mayor of Portland, hardware store owner, and business partner of Alexander Ankeny.

October 31, Wilson – named for Dr. R. B. Wilson, recognized as Portland’s best physician.

November 1, York – named for John W. York, circuit preacher.

November 2, Upshur – possibly named for Rear-Admiral John Henry Upshur, commander of the US Navy Pacific Fleet, or his son, Custis Parke Upshur, a well known steamboat porter.

November 4, Morrison – named for John L. Morrison, house builder in Oregon City.

November 5th, Hawthorne – named for Dr. J.C. Hawthorne, known for his work with the insane.

November 9th, Failing – named for Josiah Failing, and this son, Henry Failing, merchants and politicians.

November 11, Oatman – named for Harrison B. Oatman, miner, soldier, and grocer.

November 14, Chapman – named for Colonel W. W. Chapman, lawyer and politician.

November 15, Corbett – named for Henry Winslow Corbett, Senator and merchant.

November 16, Himes – named for George Henry Himes, printer and founding member of the Oregon Historical Society.

November 19, Terwilliger – In honor of James Terwilliger, Portland’s first business owner.

November 22, Russell – named for Edwin Russell, banker and founder of Albina.

November 23, Montgomery – named after James Boyce Montgomery, railroad builder and politician.

November 24, Caruthers – named after Finice Caruthers and his mother, Elizabeth Caruthers. Finice helped established Portland’s first public water supply.

November 25, Whiteaker – named for John Whiteaker, politician, and first state Govenor at beginning of Civil War.

November 26, Curry – named for George Law Curry, editor and politician.

I hope you enjoyed this series of articles! Please let me know in the comments below.


Történelem

The Lewis and Clark Expedition passed near the site on the Columbia River in 1805–06. The city was laid out in 1845 and, after two of its early citizens flipped a penny, was named for Portland, Maine, rather than Boston, Massachusetts. Early growth was stimulated by a number of gold rushes and the flow of immigrants along the Oregon Trail. Portland attracted a large population of Chinese immigrants. The city’s area grew in the 1890s when it annexed surrounding communities, and the 1905 exposition celebrating the 100th anniversary of Lewis’s and Clark’s arrival brought the city national attention. Portland’s position at the junction of the Columbia River and the main north-south route from California to Puget Sound made it a valuable commercial centre handling the farm and forest produce of the Cascade Range, Willamette River valley, and Columbia River basin. The construction of deepwater port facilities capable of harbouring oceangoing vessels, the completion of the Northern Pacific transcontinental railroad, and the introduction of cheap hydroelectric power encouraged industry, and during World War II Portland was a major shipbuilding centre. Successful urban revitalization programs were undertaken in the 1970s and ’80s.


History of University of Portland

Tradition has it that while traveling aboard ship along the Willamette River one day, Christie noticed a large building atop Waud's Bluff. When he learned that it was West Hall (renamed Waldschmidt Hall in 1992, in honor of the late Most Rev. Paul E. Waldschmidt, C.S.C., president of the University from 1962-1978), the site of the defunct Portland University founded by the Methodist Episcopal Church in 1891, Christie decided to purchase it (with financial assistance from the Congregation of Holy Cross) for the school of his vision. He named it "Columbia University" after the mighty river that flowed nearby, and when it opened its doors on September 5, 1901, it was staffed with priests from the archdiocese.

Christie was practical enough to know that his school needed more than he was able to provide through the archdiocese, and he approached the Congregation of Holy Cross's Indiana Province with a challenge: "Take over Columbia and make it the Notre Dame of the Pacific Northwest!" The challenge was accepted, and the following September the C.S.C.s, as they were called, assumed ownership. Christie's challenge had special meaning to the C.S.C.s, for in 1841 several members of their order had traveled from France and founded the University of Notre Dame in the woods of Indiana. The success of Notre Dame in the years that followed, and the deep commitment of the Congregation of Holy Cross to education, assured Christie that his own vision would one day be realized.

Columbia University achieved junior college status in 1922, and the first junior college class graduated the following year. In 1925, the College of Arts and Sciences was founded four years later the first bachelor's degrees were awarded to a class of seven men.

In the 1930s, the University's name was changed to the University of Portland, the St. Vincent Hospital School of Nursing became part of the University as the College of Nursing, and the School of Business was created.

In 1948, the School of Engineering was created. The University established its Graduate School in 1950 and the School of Education in 1962. In 1967 the Holy Cross order transferred ownership of the University to a lay Board of Regents.


Nézd meg a videót: Ghost Beads Live, Bremen, 1974


Hozzászólások:

  1. Gohn

    Köszönet a támogatásért.

  2. Seamere

    Hmm ... I was just thinking about this topic, but here such a post is gorgeous, thanks!

  3. Brajora

    Kijelentem. Velem is volt.

  4. Pablo

    Lássuk

  5. Dajin

    If I were you, I would ask the users of this forum for help.

  6. Norwood

    What the right words ... super, wonderful phrase



Írj egy üzenetet