Laveno harca, 1859. május 30

Laveno harca, 1859. május 30


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Laveno harca, 1859. május 30

A Laveno elleni harc (1859. május 30.) ritka vereség volt Garibaldi számára az 1859 -es alpesi hadjárat során, és nem látta el, hogy elfoglalja a Maggiore -tó osztrák fellegvárát.

Garibaldi hadjárata 1859. május 22-23-án kezdődött, amikor átkelt a Ticinio folyón, három mérföldre délre a Maggiore-tótól. Elfoglalta Varesét, és legyőzte az osztrák hadsereget, amely megpróbálta visszafoglalni a várost (Varese -i csata, 1859. május 26.). Ezt követően kelet felé haladt Como felé, és elfoglalta, miután ellökte az osztrákokat a városról nyugatról kilátó hágóról (San Fermo -i csata, 1859. május 27.). Garibaldi érkezése lázadásokat váltott ki a környéken, és a Comói -tó osztrák gőzhajóit elfogták a lázadók.

Ugyanez nem volt a helyzet a Maggiore -tónál, ahol a gőzhajók osztrák kézben maradtak, és a Laveno -i bázisról működtek, amely a tó keleti partjának felénél körülbelül egyharmada. Garibaldi rájött, hogy veszélyesen lelepleződött Comón, amit könnyen meg lehet erősíteni a milánói fő osztrák bázisról. Úgy döntött, hogy visszatér nyugatra, és megpróbálja elfogni Lavenót, abban a reményben, hogy ezáltal átveheti az irányítást a Maggiore -tó felett.

Lavenót egy erőd védte, amelyet 590 osztrák birtokolt, a tó gőzhajóinak ágyúival. Garibaldi úgy döntött, hogy meglepetésszerű támadást indít ezen erőd ellen május 30 -án éjszaka, de egyik oszlopa eltévedt, és a meglepetés kudarcot vallott.

Másnap reggel Garibaldi helyzete rosszabbodott, amikor megtudta, hogy az osztrákok visszafoglalták Varesét. Garibaldi szerencséjére a Lavenóban történt visszaesés a sokkal nagyobb osztrák visszavágásként történt Palesztróban. Urban elrendelték, hogy menjen vissza a fő osztrák hadsereg felé, csökkentve ezzel a nyomást Garibaldira. Néhány nappal később a franciák nagy győzelmet arattak Magenta -nál (1859. június 4.), az osztrákok pedig kelet felé vonultak vissza védelmi erődjük, a Négyszög felé. Garibaldi kelet felé haladt az osztrák hadsereg északi szárnyán, és visszaverte az osztrák támadást a hátsó őre ellen Tre Pontiban (1859. június 15.), mielőtt a háború vége előtt másodlagos színházba költöztették.


Figyelmeztetés a történelemből: A Carrington esemény nem volt egyedi

2020. szeptember 1 .: 1859. szeptember 1 -jén a feljegyzett történelem legvadabb napvihara elnyelte bolygónkat. Ez volt a Carrington -esemény, és Richard Carrington brit tudósról nevezték el, aki szemtanúja volt annak a fellángolásnak. A vihar megrázta a Föld mágneses mezejét, aurákat gerjesztett Kuba, a Bahama -szigetek és Hawaii felett, felgyújtotta a távíró állomásokat, és a legnagyobbnak írta be magát a történelemkönyvekbe. Nap. Vihar. Valaha.

Néha azonban rossz, amit a történelemkönyvekben olvas.

“A Carrington esemény volt nem egyedülálló, ” - mondja Hisashi Hayakawa, a japán Nagoya Egyetem munkatársa, akinek a napfényes viharokról készült friss tanulmánya más, hasonló intenzitású eseményeket tárt fel. “Míg a Carrington -eseményt régóta a század egyszeri katasztrófának tekintik, a történelmi megfigyelések arra figyelmeztetnek minket, hogy ez sokkal gyakrabban fordulhat elő.

Richard Carrington 1859. szeptember 1 -i rajzai a Carrington -napfoltról és Heinrich Schwabe (beillesztett) rajzai 1859. augusztus 27 -én. [Ref]

A napfényes viharokra vonatkozó számos korábbi tanulmány nagymértékben támaszkodott a nyugati féltekei számlákra, kihagyva a keleti félteke adatait. Ez eltorzította a Carrington -esemény felfogását, kiemelve annak fontosságát, miközben más szuperszakaszokat figyelmen kívül hagyott.

Jó példa erre az 1770. szeptember közepi nagy vihar, amikor rendkívül élénkpiros aurorák borították Japánt és Kína egyes részeit. Cook kapitány maga látta a kijelzőt az Indonéziától délre fekvő Timor -sziget közelében. Hayakawa és kollégái nemrég találtak rajzokat az uszító napfoltról, és ez az kétszer akkora a Carrington napfolt csoportból. A festmények, a tejtermékek és egyéb újdonságok, különösen Kínából, a valaha volt legalacsonyabb szélességű aurákat ábrázolják, 9 nap alatt.

Egy szemtanú vázlata vörös aurorákról Japán felett 1770. szeptember közepén. [Ref]

Hayakawa csapata más viharok történetébe is belemerült, megvizsgálva a japán naplókat, a kínai és koreai kormány nyilvántartásait, az Orosz Központi Obszervatórium archívumát és a tengeri hajók naplóit, és így teljesebb képet alkotva események.

Azt találták, hogy 1872 februárjában és 1921 májusában szuperviharok voltak is összehasonlítható a Carrington -eseménnyel, hasonló mágneses amplitúdóval és széles körben elterjedt aurorákkal. Újabb két vihar borítja a Carrington sarkát: az 1989. március 13 -i Quebec -feketelökés és az 1909. szeptember 25 -i névtelen vihar csak

2 kevésbé intenzív. (Ellenőrizze a Hayakawa 1. táblázatát et al‘s 2019 -es papír a részletekért.)

Keleti jelentések egy óriási szabad szemű napfoltcsoportról (balra) és aurorákról (jobb oldalon) 1872. februárban. [Ref]

Késésben vagyunk egy újabb Carrington -eseményhez? Talán. Sőt, lehet, hogy csak egyet hagytunk ki.

2012 júliusában a NASA és az európai űreszközök végignézték, ahogy egy szélsőséges napvihar kitör a Napból, és alig hagyja el a Földet. “Ha elütötte volna, még mindig elővesszük a darabokat - jelentette be Daniel Baker, a Coloradói Egyetem munkatársa a NOAA Space Weather Workshopon 2 évvel később. “Erősebb lehetett, mint maga a Carrington -esemény. ”

Történelemkönyvek, kezdődjön az újraírás.

Ossza meg ezt:

Mint ez:

Összefüggő


HÁROMSÁGMEGYEI TÖRTÉNETI KRONOLÓGIA

Az eredeti lista innen származik Trinity megyei kronológia, egy kézirat, amely Tom Ludden 1970 -es Weaverville Általános Iskola nyári iskolai osztályaiból, 5–8. osztályból készült, ezeket a dátumokat csillaggal jelöltük (*). Ha lehetséges, további dátumokat adtak hozzá és megerősítették az információkat.

6000+ évvel ezelőtt (i. E. 4000) - Az amerikai indiánok falvakat foglalnak el a későbbi Trinity megyében.

1828 - Április május. A Jedediah Smith Party a Dél -Háromságon keresztül a Hyampom és a Burnt Ranch közelében lévő területen keresztül merészkedik.

1830 -as évek - Esetleg néhány euro-amerikai csapdázó, kereskedő és/vagy felfedező a környéken

1842 - Angol kalózok állítólag aranyat találtak a Trinity folyón a Sailor's bárban.*

1845 - Lehet. Pierson őrnagy Trinity River nevet ad csapdázás közben.*

1846 - Amerikai katonák társasága San Franciscóból, Lewiston közelében táborozik. A Trinity River száraz, az alkalmi medencék kivételével.*

1847-49 - Két férfi, nyilvánvalóan amerikaiak, azt mondta, hogy aranyport vertek a Trinity folyón a Junction City alatt.*

1848 - Arany felfedezése a Readings Creek -ben, Pierson Reading.

1849 - Josiah Gregg-L.K. A Wood Party elhagyja a Rich Bar aranybányáit, hogy nyomot találjon a part felé, és elindítsa az ellátási útvonalat a parttól. A párt Mad, angolna és Van Duzen folyókat nevez.

1849 - Nagy aranylelet a Trinity River Big Bar -ban.*

1849 - Első telepes. A Gross nevű francia-kanadai gazdag csapást észlel a North Fork-on Helena felett. Megye első faháza.*

1849 - Big Bar/Big Flat területen létesített települések.

1850 - Tavasz. A Gregg-Wood Party erőfeszítéseinek eredményeként a hajók, mint a Laura Virginia, a Humboldt és a Trinidad öblöket használják, kereskedelmi központokat hoznak létre és megkezdik az utazási útvonalak használatát a Trinity aranybányáiba, legkorábbi célállomásuk a Big Flat és Big Bar városok a Trinity River mentén.

1850 - Mrs. Walton az első fehér nő és bányász hölgy volt Trinity megyében. Nagy bár.*

1850 - február 18. Trinity az eredeti huszonhét kaliforniai megye egyikeként jött létre. 8 368 négyzetkilométer volt Trinity, Humboldt, Del Norte és Siskiyou egy része.

1850 - Nyár. A kaliforniai Weaverville alapítása. Mr. Weaverről nevezték el. A kabin a bíróság épületén épült.

1850 - Szeptember 9. Kalifornia felvételt nyert az Unióba.*

1850 - Nov. Hayfork -völgy, amelyet John Duncan buli fedezett fel egy kis indián banda üldözése közben.*

1850 - Posták a Big Barban és a Weaverville -ben. Öszvér viszi a posta útvonalait.*

1850 -es évek - Kanaka Bár létesült. Douglas City lett 1859 -ben, amikor Stephen A. Douglas Abraham Lincoln ellen indult a szenátusért.*

1851 - Első település a Hayfork -völgyben: Kingsberry, majd Hay Town (1854), most Hayfork.*

1851 - Trinity Center (Trinity Center) alapítva. Canyon City, Dedrick alatt, a Canyon Creek -en telepedett le. Mill Town (Junction City) a Canyon Creek torkolatánál, fűrészmalommal.*

1851 - Új folyó felfedezése aranybányászok által.

1851 - Lehet. Weaverville győzött a Union Town (Arcata) felett a megyeszékhely -választáson.

1851 - Első prédikáció Trinity megyében (metodista), Mr. Hill tiszteletes.*

1852 - Mrs. Henrietta Ewing az első fehér nő, aki a Hayfork -völgyben telepedett le. Második a megyében.*

1852 - Március. Bridge Gulch mészárlás. John Anderson, Weaverville hentes, indiánok ölték meg a Rush Creek -en, a szarvasmarhákat elhajtották. A Weaverville -i bányászok társasága üldözi az indiánokat és leshelyzetet tart az Upper Hayfork -patakon. 153 vagy több indián pusztul el, két gyermek életben marad. (Néhány ellentmondó információ a számokról)

1852 - William Spencer Lowden, 1850 -es úttörő építi az első öszvérhídot a Trinity folyó felett, Lewiston közelében.*

1852 - Pacific Brewery épült. John Meckel, Sr. vásárolta 1878 -ban. Meckel Bros. ' egész nyugaton ismert sör.*

1852 - Cox őrnagy mezőgazdasági igényt támaszt a Trinity folyóval szemben. Később a Cox's Bar nevet kapta.*

1852-53 - Kínai Joss Hose a kéménypontra épült Weaverville -ben. Az első állandó imaház Trinity megyében. 1873. június 28 -án a tűzvész által elpusztult Felhők temploma és erdő.*

1853 - Március 7. Katasztrofális Weaverville -tűz, 100 000 dollár kártérítés. Egyéb nagy tüzek 1855 -ben, 1863 -ban, az 1870 -es évek elején, 1897 -ben és 1905 -ben.*

1853 - Május 6. A Charta megadta a Trinity Lodge 27. sz.

1853 - Július. Van Matre Ranch a Stuart Fork és az East Fork találkozásánál található.*

1853 - Az első katolikus prédikáció, amelyet Flórián atya mond („Paradise Fadre Flat”).*

1854 - Kínai Tong háború két harcias kínai Tong között. 2000 -en vesznek részt. A Weaverville Általános Iskola helyén.*

1854 - Égett tanya neve indiai razzia és a várost alkotó épületek felgyújtása révén jött létre.*

1854 - Szeptember 16. Cram, Rogers és a társaság öszvér személyvonatot alapítottak, hogy naponta közlekedjenek Shasta és Weaverville között.*

1854 - December 9. Trinity Times Trinity megyében jelent meg az első újság.*

1855 - Január 12. Hiampum (Hyampom) telepedett le Hank Young.*

1855 - Lotta Crabtree Weaverville -ben játszott.*

1855 - augusztus. Weaverville demokrata először publikált. A kiadvány 1856. februárjában ér véget.

1856 - Jan. Öt indiánt, akiket a Trinity folyón egy csőcselék kivégeztetett, állítólag bűnösök voltak öszvérek és lovak ellopásában.*

1856 - Január 26. Trinity Journal megkezdi a hosszú, megszakítás nélküli közzétételt. A második legrégebbi újság Kaliforniában.*

1856 - Február Nyilvános autópályát jelentettek be Weaverville felé Lewistonba az új nyomvonal miatt (Trinity Journal(1859. február 16.)

1856 - februári engedély a díjköteles kompok számára, amelyek átkelnek a Trinity folyón a Cox bárban (Trinity Journal, 1856. február 9.)

1856 - Április. Wariner befejezi a fizetős hidat a Big Flatban (Trinity Journal, 1856. április 19.)

1856 - ápr. Új komp a Trinity folyón a Taylor's Flat -ban W. McCollum (Trinity Journal, 1856. április 19.)

1856 - Bartlett és társasága nagy bőrgyárat létesít az úgynevezett Tannery Gulch torkolatánál.*

1856 - Lewiston School District, először a Trinity megyében.*

1856 - Az első katolikus templom a Deadwood -patakon épült.*

1856 - Augusztus 29. Weaverville -ben létesített North Star Lodge 61. szám IOOF.*

1857 - a Toll Ferry engedélyt kapott a Trinity River átkelésére a Cedar Flatnál.*

1857 - Lehet. Új útvonal a Canon City -től Weaverville -ig (Trinity Journal, 1857. május 9.)

1857 - Július Az első alma, amelyet Trinityben neveltek (Trinity Journal, 1856. július 15.)

1858 - Üzletépületként emelt megyei bíróság épülete. Bíróságként vásárolt 1865 -ben 9 000 dollárért.*

1858 - Fordyce Bates megválasztotta az államgyűlést Trinity megyéből. Segítségnyújtás az útépítéshez szükséges szavazati adóalapok biztosításában.*

1858 - A Weaverville és a Shasta Wagon Road Company (W.S. Lowden és barátai) teljes fizetős utat épít a Tower House, Lowden's Ranch és Weaverville között. Április 29 -én megérkezett az első szakasz Weaverville -be. Május 10 -én érkeznek az első teherszállító csapatok Weaverville -be.*

1858 - június 7. Elkészült a távíró vonal, amely összeköti Weaverville -t, Shasta -t, Trinity Center -t és Yreka -t.*

1858 - Június. Téglaudvar kezdődött a North Forknál. (Trinity Journal, 1858. június 5.)

1858-1864 - Indiai nehézségek a folyó mentén (Cox Bar -tól South Fork -ig), a Mad River -en és az alsó -Trinity megyei telepeseken. Az állam- és szövetségi kormányok kérték, hogy űzzék ki az indiánokat a veszélyeztetett körzetből.*

1859 - Megépült a kaliforniai és az oregoni kocsiút Shasta és Yreka között. Könnyebb hozzáférés a Trinity Centerhez.*

1859 - A Meckel Brothers sörfőzdét épít és üzemeltet North Forkban (Heléna).* (Trinity Journal, 1859. március 12.)

1859 - A Chase and Sales által létrehozott Weaverville Waterworks. A vízrendszer facsövön keresztül hozza a vizet a Garden Gulchból.*

1859-60 - A vagonutak északon, a Trinity Center és a Minersville felé, valamint délre a Hayfork -völgybe készültek.*

1861-62 - A nagy árvíz eltörli a gőzöket és a kerekeket, sok bányász más területekre távozik.*

1862 - Lewiston Joss -ház, 1856 körül épült, leégett. 1882 -ben újjáépítették és újra elpusztították a kínai negyedben.* (Trinity Journal, 1862. május 31.)

1862 - Weaverville azt mondta, hogy 28 szalonja és szeszes ürege van, a szerencsejáték és a harc a kedvenc időtöltésük.*

1862 - Október 18. Lewiston iskolaháza Sons of Temperance Lodge -ként emeltetett. Iskolaépület 1865-1960 -as évek.*

1862 - Szeptember Új katolikus templom felszentelése Oregon Gulchban (Trinity Journal, 1862. szeptember 27.)

1863 - Weaverville Company, "Hegymászó Zászlóalj", 82 fő, a helyi "rézfejű" lakosság fenyegetéseinek leküzdésére.

1863 - Októberi tűz a Weaverville -ben égeti a Trinity Journal és más épületeket (Trinity Journal, 1863. október 10.)

1864 - Erődhöz hasonló erődítményeket építettek a Hayforkban, a Burnt Ranchban és a Church Creek-en a Van Duzen-en, hogy elrettentsék az indiánokat.*

1865 - Március 7. & quot; Az utolsó & quot; indiai csata Burnt Ranch közelében zajlott, & quot; Win-toons & quot

1865 (?) - Méregtábor (Zenia) telepedett le.*

1866 - Dec. Újabb árvíz bántja a Takácsmedencét

1867 - Augusztus Hordozható gőzfűrészüzem létesült Indian Creek város közelében (Trinity Journal, 1867. augusztus 17.)

1868 - Február Újabb árvíz (Trinity Journal, 1868. február 29.)

1868 - Carter House, Hayfork Hotel, létrehozva, hamarosan a völgy kulturális és társadalmi központja. Az épület 1906 -ban leégett.*

1869 - Április. Megérkezik az első gyorslábú. (Trinity Journal, 1869. április 24.)

1869 - Lehet. Velocipede vs jackass race (Trinity Journal, Május 15., 69.)

1869 - A Canyon Creek felé vezető kocsiút befejeződött (Trinity Journal, 1869. július 10.)

1870 - Az első & quot; óriás & quot; Trinity megyébe került. A hidraulikus bányászat a megyében kezdődik.* Douglas Citynél. (Trinity Journal, 1870. február 19.)

1870 - A legtöbb indián elhagyta a Szentháromságot. Hoopa, Mendocino és északi parti foglalások esetén.*

1871 - Február, a Condon House Weaverville -ben elsüllyed az aknában. (Trinity Journal, 1871. február 25.)

1872 - & quot; Kis óriás & quot; tesztelt, a hidraulikus bányászat sikeres. (Trinity Journal, 1872. március 23. és március 30.)

1874 - Április Weaverville Joss Ház szentelt. A szerkezet még mindig a kéménypontnál áll.* (Trinity Journal, 1874. április 18.)

1874 - Április Az első ásványi szabadalom, amelyet Trinity megyében adtak ki. (Trinity Journal, 1874. április 25.)

1874 - Június. 60 óriás megyében, többen jönnek. (Trinity Journal, 1874. június 20.)

1875 - Az Altoona Quicksilver Mining Company birtokba veszi a higanyt tartalmazó kőzeteket tartalmazó ingatlanokat Trinity megye északkeleti részén. Az első felfedezés és helyszín az 1860 -as években történt.*

1875 - A kocsiút elkészült (Trinity Journal, 1875. október 23.)

1876 - A kongresszus által elfogadott települési törvény, Weaverville és más városok engedélyezett telephelyei.* (Városi szabadalom - Trinity Journal, 1876. szeptember 23.)

1877 - Lehet. Nagy kvarclelet a Deadwoodban.*

1878 - Weaverville kétemeletes gimnáziuma 5850 dollárból épült.*

1979 - A Trinity folyó lefagyott Lewistonnál. (Trinity Journal, 1879. január 18.)

1880 (?) - Barnamedve -bánya Deadwoodban létesült.* (Nem vagyok biztos a 1880 -as dátummal kapcsolatos cikkben a Barna medvéről Trinity Journal, 1882. január 21.)

1880 - Bowerman istálló épült (18/10/1880 TJ)

1880 - Szeptember 1. Első szakasz rablás Trinity megyében. A Trinity Mountain hálóinak visszatartása 113 dollárt tilt.

1881 - Jan. Hoboken fel az Új -folyót elpusztította az árvíz. (Trinity Journal, 1881. január 22.)

1881 - Novemberi iskola a Long Ridge -ben, amelyet tűz pusztított el (Trinity Journal, 1881. november 19.)

1883 - február Trinity River fagyott a Trinity Centerben (Trinity Journal, 1883. február 10.)

1883 - December Függesztő híd épült a Trinity -en a Junction City -ben (Trinity Journal, 1884. január 5. és március 30.)

1884 - New River City (Old Denny), White Rock és Marysville kisvárosai Upper New River -ben létesültek, néhány évvel korábban megkezdett keménybányászat -fellendüléssel.

1887 - December Alagút a Trinity folyó egy részének elterelésére épült a Big French Creek közelében. (Trinity Journal, 1887. május 14., június 4. és december 17.)

1888 - Október 25. Trinity és Shasta Telegraph and Telephone Company vonal üzembe helyezése. Az első kapcsolat a külvilággal telefonon.*

1889 - Március Ingyenes függőhíd elkészült a Trinity -en Junction Cityben. (Trinity Journal, 1889. március 30.)

1889 - Október 20. Lewiston gyülekezeti temploma. A templom épülete még mindig áll. Szentelt 1896. nov. 1.*

1889 - Dec. Weaverville-Redding színpadi rablót, Black Bartot fogták el. (Trinity Journal, 1889. december 28.)

1890 - február 3. Kína dia. A Trinity -folyó kanyonjába nagy mennyiségű föld és szikla csúszott, ami elzárta a folyót és 13 mérföld hosszú ideiglenes tavat hozott létre. Megölt három kínai bányászt. (Trinity Journal(1890. február 15.)

1890 - márc./Ápr. Súlyos állatállomány -veszteség a déli Háromságban a hó miatt. (Trinity Journal, 1890. április 5.)

1893 - Április 8. A Trinity Gold Mining Company -t Ernest De La Grange báró vásárolta meg 250 000 dollárért.*

1893 - Nov. Elektromos lámpák Weaverville -ben. (Trinity Journal, 1893. november 25.)

1894 - Április Első kerékpár a Trinityben. (Trinity Journal, 1894. április 28.)

1894 - Okt. Új megyei kórház épült. (Trinity Journal, 1894. október 6.)

1895 - Szeptember Öszvérhíd a Don Juan Creeknél elkészült. (Trinity Journal, 1895. szeptember 7.)

1896 - Július Krémmária befejeződött a Hayforkban. (Trinity Journal, 1896. július 25)

1896 - Nov. Long Ridge School égési sérülései. (Trinity Journal, 1896. november 14)

1898 - A világ legnagyobb hidraulikus bányája, a La Grange megkezdi működését. A víz 29 mérföldet szállított a füstgáz-, szifon-, árkok- és alagútrendszereken keresztül az Oregon -hegyi gödör feletti kupakokhoz.*

1898 - Aug. Első kotrás a megyében, Kise Bros. Lewistonban. (Trinity Journal, 1898. augusztus 17.)

1899 - Betonjárás a bíróság előtt. (Trinity Journal, 1899. augusztus 26.)

1901 - Július. Az első benzinmotoros autó, R.J. Anderson, Weaverville -ben járt.*

1901 - Jan. Évek óta a legsúlyosabb hó. Kár. 62 & quot Weaverville -ben. (Trinity Journal, 1901. január 5. és január 12.)

1902 - Márc. A Szentháromság pályája megváltozik a Junction Cityben. Híd a szárazföld felett. (Trinity Journal, 1902. március 15.)

1905 - Április 25. Létrejön a Szentháromság -erdei Rezervátum. 1907. március 4 -én a Szentháromság Nemzeti Erdővé változott.*

1906 - Weaverville -be érkezik az első kézből származó szivattyús tűzoltóautó.* (Trinity Journal, 1906. április 7.)

1906 - Junction City erőmű. (Trinity Journal, 1906. február 3.)

1908 - Az első fejőgép a Hayforknál. (Trinity Journal, 1908. május 23.)

1909 - Az első megyei középiskola Weaverville -ben. (Trinity Journal, 1909. augusztus 21.)

1910 - Harrison Gulch nagy része ég. (Trinity Journal, 1910. november 12.)

1912 - A Monroe Toll Road befejezte a South Fork -hegyet. Linkek Hayfork, Ruth, a parthoz.*

1914 - Lehet. Első vonat a Sziget -hegyre. (Trinity Journal, 1914. május 30.)

1917 - Az Egyesült Államok csatlakozik az I. világháborúhoz. Reuben Greenwell állítólag az első önkéntes fiatal Trinity lakos.

1921 - Szeptember 20-22. Az első Trinity megyei vásár Hayforkban. Stephens kormányzó meghívott előadója.*

1923 - Az utolsó útszakasz, Heléna és South Fork között, az elítélt munkaszolgálat teljesítette. Fő útvonalat nyit meg a Szentháromságtól a partig.

1924 - A Hayfork-Hyampom Wagon Road befejeződött, sok telepes várható.*

1926 - Az első rádióvétel a megyében.*

1929 - Az első repülőgép leszállt Trinity megyében.*

1933 - A Civil Conservation Corps program táborokat hoz létre a Szentháromságban.

1942 - A kormány hadrendje bezár minden bányát Trinity megyében.*

1942 - A polgári védelmi testületek utolsó tábora bezárult a megyében.

1947 - Hat Rivers Nemzeti Erdő létesült, a Trinity National Forest nyugati részének átvételével (hat folyó: Smith, Trinity, Klamath, Van Duzen, Mad és angolna).

1954 - Január 28. Trinity County Historical Society megalakult. Tárgy, a történelem rögzítése és Trinity megye emlékeinek megőrzése.*

1954 - Trinity és Shasta nemzeti erdők, amelyeket egy erdőként kezelnek, Shasta-Trinity National Forest.

1955 - augusztus. A Trinity River projektet az Egyesült Államok Kongresszusa engedélyezte.*

1959 - Megkezdődik a Trinity -tó feltöltése, amely lefedi a Trinity Center -t, számos tanyát, szarvasmarhát és juhot.*

1960 - Okt. Trinity Dam tetőzött. 537 láb magas és másfél mérföld hosszú.*


A Laveno Mombello a Maggiore-tó nagy természetes öblében található, és a kikötőjén és a festői mólón keresztül kapcsolódik a piemonti oldalhoz, ahonnan egész évben kompok közlekednek autóval Verbania-Intra felé. Nagyon közel van a vasútállomás, amely közvetlenül kapcsolódik Milánó városához, és innen indul a privát összeköttetés a Malpensa nemzetközi repülőtérrel, amely körülbelül 40 percre van a városközponttól. Csodálatos kilátás nyílik a tóra és a Pre-Alpokra, valamint a Milánóig húzódó síkságra, ha a falu fölött közlekedő felvonóval száll fel, ahol a Sasso del Ferro-hegy csúcsára ér, a hangos szerelmeseinek. siklás és siklóernyőzés.

Autóval pár perc alatt turisztikai és kulturális érdeklődés érhető el, mint például a Cerro Laveno és a Nemzetközi Kerámia Múzeum, a Castelveccana, amelyet a Maggiore -tó Portofino -jának tartanak, erődjével, a Leggiuno -val és a tóra néző Santa Caterina látványos Eremo -val. a Borromeo szigetek (Isola Bella, Isola Madre és Isola dei Pescatori), a Varese -i Sacromonte (UNESCO Világörökség) a festői sétával a művészeti kápolnákon, a gyönyörű Rocca Borromeo Angera, a Varese -tó Isolino Virginia -val és a Ponti múzeum ( civilizációk maradványai és a halom), Gavirate a Voltorre-i kolostorral, Gemonio a híres szobrász Floriano Bodini házmúzeumával és még sok más. Sok a kerékpárút a valcuvia zöld tája és a Varese -tó között.

Történet és kíváncsiság

Laveno Mombello község a Maggiore -tó keleti partjának turisztikai fővárosa, 25 négyzetkilométeres területet foglal el, 200 m tengerszint feletti magasságban, és körülbelül 10 000 lakosnak ad otthont. Laveno Mombello és Cerro mellett más falvak is találhatók, mint Ceresolo és Ponte, valamint festői helyek és gyönyörű dombok, mint a Cascine (490 m), Monteggia (394 m), Casere (768 m). Montecristo és Brena (334 m).

Mombello a legrégebbi, mint a primitív települések nyomai (i. E. 3000) Torbiera dombvidékén, míg Laveno és Cerro a római korból származnak. Úgy tűnik, hogy a Laveno név Tito Labieno római tábornoktól származik, aki Mombello magasságában ellenezte a gallokat (“Mons belli ” vagy “Háború hegye ”). A rómaiakat a langobardok és a frankok követték, majd a Visconti, a Sforza, a Borromeo és a Besozzi. A spanyol uralom után Laveno az osztrákokhoz került, akik uralma felülmúlta a napóleoni időszakot is. De vajon 1859. május 30 -a a legdicsőbb, ha története, amikor az ország Giuseppe Garibaldi csatáinak színhelye volt, akit az Alpok vadászainak csapataival kétszer elutasítottak az osztrákok. Az esemény bizonyítéka ma is a kastély tornyának csontcsarnokában, vagyis a Cerro -öbölre néző erődben, valamint a Punta San Michele laktanyában, a Kelet -Verbanói Vitorlás Klub mai házában található.


Ma a történelemben, 1859. május 31.: Big Ben órája először csengett

Egy brit zászló lobog a londoni Parlament "Big Ben" óratornya közelében. (Fotó: Matt Dunham, AP)

Ma május 31. Ezen a napon:

Samuel Pepys angol naplóíró írta naplójának utolsó bejegyzését, és gyenge látását okolta a képtelenségért folytatni.

A londoni Big Ben óratorony először működésbe lépett.

A Pennsylvania állambeli Johnstownban mintegy 2200 ember vesztette életét, amikor a South Fork -gát összeomlott, és 20 millió tonna víz zúdult a városra.

A búr háború a Vereenigingi Szerződés aláírásával ért véget, véget vetve a brit birodalom és két dél -afrikai köztársaság közötti ellenségeskedésnek.

A MÁSODIK ANGLÓ - BOER WAR, DÉL -AFRIKA 1899-1902: Piet Cronje tábornok (széles karimájú kalapban) az árnyékban ül a brit tisztekkel, miután a paardebergi csatában megadta magát. Egy indiai szolga dolgozik a háttérben. (Fotó: Birodalmi háborús múzeumok)

Az első világháború idején a brit és a német flotta megvívta a jütlandi tengeri csatát Dánia mellett, ahol nem volt egyértelmű győztes, bár a britek nagyobb veszteségeket szenvedtek.

Versenylázadás tört ki az Oklahoma állambeli Tulsában, amikor a fehér csőcselék zsákmányolni kezdett és kiegyenlítette a gazdag Greenwoodi fekete kerületet, mert a hírek szerint egy fekete férfi bántalmazott egy fehér nőt a liftben.

Tulsa versenyzavargások, 1921. május 31. és június 1. (Fotó: Fájl)

Alger Hiss, a Külügyminisztérium egykori tisztviselője és vádlott kém New Yorkban bíróság elé állt, hamis tanúzással vádolva (az esküdtszék holtpontra jutott, de Hisset a második tárgyaláson elítélték).

Adolf Eichmannt, a volt náci tisztviselőt néhány perccel éjfél előtt felakasztották Izraelben a holokausztban játszott szerepéért.

Károk a földrengésben Peruban, 1970. május 31. (Fotó: Fájl)

Befejeződött a transz-alaszkai olajvezeték, amely három éve készül a környezetvédők és az alaszkai bennszülöttek ellenvetései ellenére. (Az első olaj 20 nappal később kezdett folyni a csővezetéken.)

Nyolcvannyolc ember életét vesztette, több mint 1000 megsérült, amikor 41 tornádó söpört végig Pennsylvania, Ohio, New York és Ontario, Kanada egyes részein 8 óra alatt.

A "Seinfeld" szereplői (l-r): Michael Richards, Julia Louis-Dreyfus, Jason Alexander és Jerry Seinfeld. (Fotó: NBC)

George H.W. elnök Bush Washingtonban üdvözölte Mihail S. Gorbacsov szovjet vezetőt a csúcstalálkozóra.

A „Seinfeld” helyzetkomédia rendszeres sorozatként kezdte sugározni az NBC -n.

Az Egyesült Államok bejelentette, hogy már nem céloz nagy hatótávolságú nukleáris rakétákat a volt Szovjetunió célpontjaira.

A 30 éves csendet megtörve W. Mark Felt volt FBI -tisztviselő „Mély torokként” lépett előre, a Washington Post titkos forrása a Watergate -botrány idején.

Mark Felt megjelenik a CBS ' & quot; Face The Nation & quot; 1976. augusztus 30 -án. (Fotó: AP Photo/File)


Laveno harca, 1859. május 30. - Történelem

Az 533 1953 májusában lépett be a sugárhajtású korba az F2H-A4 Banshee megvásárlásával. Az elkövetkező években számos fuvarozót telepítettek, majd 1957-ben ismét átálltak az F9F Cougar-ra. Hamarosan újabb változás következett, mivel a század 1959-ben megkapta az A-4D Skyhawk-ot, és ezzel együtt átalakították az 533-as tengeri támadószázadra. (VMA-533). A következő változás 1965-ben következett be, amikor a Hawks megkapta az A-6A Intrudert, amely minden időjárási képességet és a megfelelő címváltozást, VMA (AW) -533-at adott nekik.

Nem sokkal az A-6-ra való áttérés után 533-at küldtek a vietnami Chu Lai-ba harci műveletek támogatására. 1967 és 1969 között maradtak ott, majd áthelyezték az MCAS Iwakuni -ba, Japánba. Mindent összevetve, a VMA (AW) -533 több mint 10 000 harci begyűjtést gyűjtött össze ezekben a mozgalmas években, és megszerezte a parancsnok repüléshatékonysági trófeáját. Nem ez lenne az utolsó alkalom, hogy a Hawks harcokat látna Délkelet -Ázsia felett. 1972 -ben tértek vissza Vietnam fölé, egy évre a thaiföldi Nam Phongba. Hamarosan Kambodzsába és Laoszba is repültek. 1973 augusztusában visszatértek Iwakuni-ba, majd 1975 novemberében a Cherry Pointba, ahol a következő évben megkapták első A-6E-jüket.

1980 áprilisában a VMA (AW) -533 visszatért Iwakuniba, és ő lett az első minden időjárási támadó század, amely részt vett az új egység-telepítési programban (UDP). Az 1980 -as években a század Japánban, majd később több szállítóhajóútra indult az USS Saratoga és az USS John F. Kennedy fedélzetén. A Hawks utolsó bevetése hosszabbnak bizonyult, mivel az 1990 áprilisában kezdődött UDP véget ért, és a század 1990 decemberében folytatta útját Bahreinbe a Sivatagi pajzs és a Sivatagi vihar műveletekhez. Az ellenségeskedésben való részvétel után a VMA (AW) -533 tizenegy és fél hónapig tartó „szerte a világon” telepítés után hazatért.

1992. szeptember 1-jén számos változás történt az 533-ban, főleg az új F/A-18D Hornet, és ezzel a legújabb és jelenlegi megnevezése, valamint az MCAS Beaufort SC. Ezzel ők lettek az első minden időjárási vadász támadó század a 2. tengeri repülőgép szárnyban. Hamarosan számtalan új képzési lehetőség következett, amikor a század kifejlesztett és finomított új technikákat és eljárásokat, hogy megfeleljen a képesebb platformnak. Ezeket a technikákat hamarosan próbára fogják tenni, amikor a VMFA (AW) -533-at 1993 júliusában bevetették az Aviano Légibázisra. Az elkövetkező öt évben háromszor tértek vissza, és számos missziót repültek a NATO-műveletek támogatására. Az első 1999 -es UDP -t követően a Hornets -ben 533 utoljára tért vissza Kelet -Európába, ezúttal a Taszar AB -től, Magyarországról.

A század következő sorozata egy újabb UDP volt, 2001 januárjától 2001. júliusáig. Nagy taktikai jelentőséggel bírt az a munka, amelyet a század a 31. haditengerészeti expedíciós egységgel (Special Operations Capable, MEU (SOC)) végzett. A Hawks lett az első szárazföldi, rögzített szárnyú század, amely sikeresen lebegt a MEU (SOC) felszínén, és egy sziget-ugráló hadjáratot hajtott végre a Csendes-óceán egész területén, amely olyan repülőterekre vinné őket, amelyeket a második világháború óta nem láttak az amerikai erők. Hamarosan előkészületek zajlottak a következő, 2003. januári UDP-re. De ahogy ez a dátum közeledett, a VMFA (AW) -533 azt a hírt kapta, hogy a század ehelyett a CENTCOM AOR-ba telepíti a Southern Watch és az iraki szabadságot támogató műveleteket, és megérkezik Al- Jaber légibázis 2003. február 11. március 20 -án a koalíciós erők megkezdték a szárazföldi offenzívát a század Hornets támogatásával. Az éjjel -nappali szolgálat során a század több mint 800 000 font fegyvert költött el, 558 repülőgépet és 1440 repülési órát. Az iraki rezsim elleni sikeres hadjárat kiemelkedő támogatásáért a Hawks újabb elnöki egység idézetet kapott.

Biztonságos hazatérésük után a Hawks folytatta az edzést, a levegőt a földre gyakorló képességekre összpontosítva 2004 januárjában és februárjában, Kaliforniában. a Csendes -óceán környékén a legutóbbi UDP -hez.

2006 februárjában a Hawks bevetette az iraki Al Anbar tartományban található Al Asad légibázist. A századot a 3. tengeri repülőgép szárnyához rendelték az 1. tengeri expedíciós haderő támogatására. A Hawks az F/A-18D-t a Litening II FLIR/TV poddal együtt számtalan szerepkörben alkalmazta, beleértve a felderítést, a felügyeletet, a konvojkíséretet, a légtámogatást, a sztrájk-küldetéseket, a légiforgalmi irányítót (FAC (A)) és taktikai légkezelő (TAC (A)). Miközben ismét éjjel -nappal működött, a század több mint 110 000 font fegyvert költött, 2480 katonát és 7456 repülési órát repülve.

másik történelem:

Második világháború:
1943. október 1-jén az 533-as tengerészgyalogos vadászszázadot (VMF (N) -533) állították üzembe a Marine Corps Air Station Cherry Point, Észak-Karolinában. Originally known as "Black Mac's Killers", after their first commanding officer Major Marion M. Magruder, they were one of three night fighter squadrons to be activated in the Marine Corps and were outfitted with the Grumman F6F-5N Hellcat, equipped with the APS-6 radar. The squadron left for the West Coast in early April and on April 16, they embarked on board the USS Long Island (CVE-1) headed for the South Pacific. In May 1944, the squadron conducted their final training on the F6F aboard Marine Corps Air Station Ewa, Hawaii and then headed for Eniwetok. On June 12 they relieved VMF(N)-532 and assumed night defense responsibilities for the area. On November 30 they moved to Engebi and continued operations.

On May 7, 1945, with only two days notice, the squadron of 15 F6F Hellcat planes took off from Engebi with R5C escorts and flew to Saipan, a total of 1,004 nautical miles (1,859 km). This was the longest flight ever over water by a squadron in single engine military aircraft. Each plane had a 150-gallon belly tank, and the squadron had to travel at the speed of the slowest plane.

The squadron moved to Yontan Airfield, Okinawa in May 1945 and finally settled on Ie Shima on June 15, 1945. Between May 14 and June 29, 533 would claim shooting down 30 Japanese planes - by radar, at night - without one operational loss. This was a night fighter record for enemy planes shot down by a single squadron. They also had the first night fighter ace, Capt Robert Baird. The first F7F-2N Tigercat for the squadron arrived on Okinawa the day before the end of the war so it did not see combat. In October 1945, the squadron moved to Peiping, China for occupation duty and completed their transition to the new Tigercat. The Hawks soon moved to Hawaii before finally settling back in the U.S. at MCAS Cherry Point in January 1947. 533 would spend the Korean War there as well, training Tigercat aircrew for night combat overseas.

1950s - 1960s:
VMF-533 entered the jet age in May 1953 with its acquisition of the F2H-4 Banshee. They saw several carrier deployments in the ensuing years, followed by another transition to the F9F Cougar in 1957. Yet another change was soon to follow as the squadron received the A4D Skyhawk in 1959, and with it a redesignation to Marine Attack Squadron 533 (VMA-533). The next change was to come in 1965 when the Hawks received the A-6A Intruder, giving them an all-weather capability and the appropriate change in title, VMA(AW)-533.

Vietnam War:
Soon after transitioning to the A-6, VMA(AW)533 deployed to Chu Lai Air Base, Republic of Vietnam to support combat operations. They remained there from 1967 to 1969, then redeploying to Marine Corps Air Station Iwakuni, Japan. All told, VMA(AW)-533 accumulated over 10,000 combat sorties in these busy years, garnering them the Commandant’s Aviation Efficiency Trophy. In one noted incident, on October 25, 1967, three A-6A Intruders from VMA(AW)-533 attacked the Phuc Yen Air Base outside of Hanoi and the action was so intense all three pilots were awarded the Navy Cross. These pilots were among the few aviators to receive Navy Crosses awarded to fixed wing pilots during the Vietnam War.

This would not be the last time that the Hawks would see combat over Southeast Asia. They returned to service over Vietnam in 1972, deploying for a year to Royal Thai Air Base Nam Phong, Thailand. They were soon flying mission over Cambodia and Laos, as well. They returned to MCAS Iwakuni in September 1973, and then to MCAS Cherry Point in November 1975, where they received their first A-6E the following year.

Gulf War & the 1990s:
The squadron deployed to Bahrain in December 1990 for Operation Desert Shield and Operation Desert Storm. Following participation in those hostilities, VMA(AW)-533 returned home after an “around the world” deployment that lasted eleven and a half months.

September 1, 1992 brought many changes to 533, most notably a change to the new F/A-18D Hornet, and with this its newest and current designation, and a move to Marine Corps Air Station Beaufort, South Carolina. This made them the first all-weather fighter attack squadron in 2nd Marine Aircraft Wing. These techniques would soon be put to the test when VMFA(AW)-533 was deployed to Aviano Air Base in July 1993. They returned three times over the next five years, flying a wide variety of missions to support NATO operations. In 1999, the squadron supported Operation Allied Force in Yugoslavia from Taszar Air Base Hungary and flew 111 combat sorties during the conflict. After the cease-fire of June 11, 1999, the Hawks flew an additional 82 combat sorties to ensure Serb compliance with the withdrawal from Kosovo.

Global War on Terror:
The squadron deployed to the Kuwait supporting Operation Southern Watch and Operation Iraqi Freedom, arriving at Al-Jaber Air Base on February 11, 2003. On March 20, coalition forces began the ground offensive with support from the squadron’s Hornets. While operating around the clock, the squadron expended over 800,000 pounds of ordnance, flying 558 sorties and 1440 flight hours. For their support of the successful campaign against the Iraqi regime, the Hawks were awarded another Presidential Unit Citation. In the Spring of 2006 they redeployed to Iraq in support of Operation Iraqi Freedom. In February 2008 the squadron deployed to Marine Corps Air Station Iwakuni, Japan as part of the Unit Deployment Program in which they were the first east coast squadron to deploy straight from MCAS Beaufort directly to Yecheon Air Base, South Korea. In September 2008 the squadron returned to MCAS Beaufort. Summer of 2009, and March-October’s of 2014, and 2018 the squadron deployed to MCAS Iwakuni to take part in the Unit Deployment Program. During their 2009 UDP, they provided real-time imagery and reconnaissance during relief efforts in the Philippines following Typhoon Ketsana. In 2014 and specifically 2018 the focus was in the Korea Area of Operations as tensions were heightened throughout the Pacific.


Japanese Crepe Frock

Japanese Crepe Frock
Price: $11.98

A thoroughly delightful 1920s style and a wonderful bargain in a summer frock of Japanese crepe. Artfully hand embroidered with silk floss on pockets and around neck. Narrow tie sash. Pearl buttons ornament front and fasten dress in back. Colors come in lavender, rose, or blue.

Price Basket

Since 2008 to 2020 each year we have created our own Inflation basket which includes a mix of 30 + items including food, goods and services, one of the many things it shows is inflation as measured by basic food and just 1 gallon of gas is vastly different compared with any government produced figures

1977 U.S.A. Alaska Oil Pipeline

1977 : The almost 800 miles long Trans Alaska Oil Pipeline is completed connecting oil fields in northern Alaska to the sea port of Valdez in the Gulf of Alaska in southern Alaska.

1988 Soviet Union (INF) Treaty

1988 : The Final Summit between President Reagan and President Gorbachev in Moscow on removing Intermediate Range Nuclear Missiles known as the (INF) Treaty ends with agreement on both sides.

1998 UK Spice Girls

1998 : Ginger Spice / Geri Halliwell announces she it to quit the popular Spice Girls over differences between other members of the group.

2000 Fiji Coup

2000 : A coup led by George Speight, an indigenous Fijian who is demanding the removal of ethnic Indians from senior government positions. Members of the coup are holding a number of hostages including the country's prime minister.

2008 Concerns Over Corn Crop in U.S. Corn Belt

2008 : Following an unusually late planting season in the rain-soaked Midwest Concerns over this years crop in the Corn Belt bring further fears that on top of the much increased cost of Gas causing inflationary pressures in the food chain, a poor crop this year could further impact food prices and inflationary pressures in the US.

2012 Canada Interpol Hunt Canadian Killer

2012 : Interpol has added Luke Rocco Magnotta, suspected killer, to their most wanted list. Magnotta is suspected of murdering Jun Lin, a Chinese student who was possibly in a relationship with him, and sending body parts of the victim to political party offices in Ottawa. Magnotta had fled Canada was found by police in Berlin and was taken into custody on June 4th.

2013 Syrian President Warns Israel

2013 : Syrian president Bashar al-Assad, accused of using chemical weapons against rebel forces, has warned the country of Israel against any future air strikes. Assad stated that works on a contract to supply air defense missiles was underway and in response Israel stated that if the defense missiles were used it would attack. Israel had been conducting air strikes in the country in an effort to stop weapons being sent to Hezbollah in Lebanon.

Popular Music from the 1950s, Genres including Rock 'n' Roll, Traditional Pop, Country, Rhythm & Blues, top songs and artists from each year Includes a description of each Genre and the top performers and songs for each year in the Fifties


5 Sweat baths


For centuries, sweat baths have been used medicinally. They can be helpful in alleviating arthritic pain, asthma, and stress. However, they have absolutely no effect on STDs. However, the sweating was believed to be curative, especially when combined with poisonous mercury salves. They skyrocketed in popularity from the 1400s onward, when syphilis was at its height in Europe.

The sweat baths were combined with other &ldquocures&rdquo as well, such as diuretics. This can put patients at serious risk of dehydration. [6]


Korai élet

The christening of Henry John Temple in the “House of Commons church” of St. Margaret, Westminster, was appropriate. His father, a cultured grand seigneur and dilettante politician, failed in his ambition to convert his Irish peerage into a United Kingdom peerage, which would have condemned his son (known as Harry) to a seat in the House of Lords. Instead, with a break of less than a year (in 1835), Harry Temple was to sit in the Commons from 1807 until he died as prime minister on the eve of his 81st birthday. After two years in Italy and Switzerland with his family, young Temple went to Harrow School in May 1795. Its classical curriculum was supplemented by French, Italian, and some German from a tutor brought home from Italy. In November 1800 Temple entered the University of Edinburgh.

In April 1802 Temple succeeded to his father’s title and estates as 3rd Viscount Palmerston and to a burden of debt that conspired, along with a sense of public duty, to make him seek public office the fact was, he could never afford to be out of office long. He soon began to extend and embellish the house and gardens of Broadlands in Hampshire and, from the mid-1820s, improved his Irish estates in County Sligo. Having survived a youth of ill health, he later displayed a rare stamina, cultivated by regular exercise. Entering St. John’s College, Cambridge, in October 1803, Palmerston was still an undergraduate when he contested the vacancy in the university parliamentary representation resulting from the death of William Pitt in January 1806. He lost then and again in the general election of 1807, but he sat for the University of Cambridge from 1811 to 1831.


History of U.S. Army Weapons

Small arms used by American forces in the Revolution were many and varied, however at the beginning of the war the British Short Land Service Musket, often referred to as the Brown Bess, was perhaps the most common musket on hand. In 1777, the French allied themselves with the American cause and began sending arms and equipment.

Early America 1786-1833

The U.S. Musket Model 1795, the principle small arm used by the Army in the War of 1812, was a copy of the caliber .69, French Model 1763 Infantry Musket. These muskets were made at the armories at both Springfield, Massachusetts, and Harper's Ferry, Virginia. The Model 1795 Muskets produced by Eli Whitney incorporate all of the latest technological features such as a rounded hammer face and slanted pan. Whitney delivered 10,000 muskets to the Army under a July 1812 contract. Muskets manufactured under this contract are marked "N. Haven" on the lock plate.

The U.S. Model 1816 Musket was similar to the Model 1795, but incorporated enough new features to be given a new designation. These muskets were made at the armories at both Springfield, Massachusetts, and Harper's Ferry, Virginia. This pattern of musket will continue in use until the Mexican War.

Mid-19th Century 1833-1850

The U.S. Model 1842 Musket was the first U.S. weapon made at both the Harpers Ferry and Springfield Armories with fully interchangeable parts. It was also the first regulation musket made in the percussion ignition system by the national armories and was the last of the smoothbore .69 caliber muskets. A total of 275,000 Model 1842s were produced between 1844 and 1855, 103,000 at Harper's Ferry and 172,000 at Springfield Armory.

The Caliber .54, Model 1841 Rifle was the first rifle made in the percussion ignition system at a national armory. Until the Mexican War it was only provided to militia rifle companies in various states. The Model 1841 was made by Harpers Ferry Armory from 1846 to1855 with a total produced of about 25,296 arms. The weapon has a 33" browned barrel, which was made without provision for attaching a bayonet. The walnut stock is distinguished by a large patch-box on right side of the butt. Sometimes called the "Mississippi Rifle," it owes this name to the successful use of the weapon by a Mississippi rifle regiment under the command of Jefferson Davis during the Mexican War.

Mid-19th Century 1851-1872 In July 1855, Secretary of War Jefferson Davis authorized the production of a new .58 caliber rifle musket. This was the first rifled weapon produced for general issue by the U.S. Army. A rifle version was also produced to replace the M1841 Rifle. Both the rifle and the rifle-musket were equipped with the Maynard patented priming system which used a roll of caps in a compartment in the lock that advanced when the weapon was cocked.

The carbine was used by the Cavalry and numerous types were used during early part of the Civil War. Three carbines came to predominate by the middle of the war: the Sharps, which fired a .54 Caliber paper combustible cartridge or could be loaded with a bullet and loose powder the Spencer, which was a magazine weapon that held seven rounds of .56 caliber metallic cartridge in a tube in the butt stock and the Burnside, which used a unique tapered .54 Caliber metallic cartridge fired with a standard percussion cap. In all, more than 95,000 Sharps, 80,000 Spencer, and 54,000 Burnside Carbines were purchased.

Late-19th Century 1872-1902

The .45 caliber trapdoor rifle would remain in use with the Regular Army until 1894 and with the National Guard in various states until at least 1905. The version used the most, by both the Regular Army and the National Guard was the Model 1884 with the long range Buffington rear sights. As the supply of socket bayonets began to dwindle in the late 1880s, the last model of .45 caliber rifle to be produced, the Model 1888, had a ramrod bayonet.

The .45 caliber Model 1884 carbine was replace in 1896 with a .30 caliber carbine version of the Krag-Jorgensen, although the trapdoor would continue to be used by the National Guard into the early part of the 20th century. The Model 1896 Krag-Jorgensen carbine was used by the cavalry of the Regular Army and the majority of Volunteer cavalry units during the Spanish-American War. A small number of Model 1898 carbines were produced and issued during the war as well, and in 1899 a newer version of the Krag, known as the Model 1899 carbine would take the regular cavalry into the new century fighting insurgents in the Philippines.

Mid-20th Century 1926-1956

The United States Rifle, Caliber .30, M1 (also known as the Garand Rifle in honor of its designer John Garand), was the first semi-automatic rifle in the world to be generally issued to infantry. The Army began looking for a replacement for the M1903 rifle almost immediately following the end of World War I. Research and development continued at Springfield Armory into the early 1930s with numerous problems being encountered. But on November 7, 1935 a new rifle was cleared for procurement and on January 9, 1936 became Army standard as the M1 rifle. However, production difficulties and design issues continued to plague the new rifle. Finally, with the redesign of the barrel and gas cylinder assembly in early 1940, the rifle was ready to go into full production. Output reached 600 rifles a day by January 1941, and by the end of the Army was equipped with the new rifle.

The M1 was a gas-operated, semi-automatic rifle that utilized an eight-round clip which gave United States forces a significant advantage in firepower and shot-to-shot response time over enemy infantrymen in battle. The weapon was the principle infantry weapon used in both World War II and Korea.

The Thompson submachine gun was designed by General John T. Thompson, who started the Auto-Ordnance Corporation in 1916 for the purpose of developing his new weapon. Originally designed for trench warfare the prototype submachine was produced too late for the war. In 1919 the weapon was officially named the "Thompson Submachine Gun" and it was the first weapon to be labeled and marketed as a "submachine gun."

The M3 submachine gun (known as the "Grease Gun"), entered Army service on December 12, 1942. The weapon was produced by the Guide Lamp Division of General Motors Corporation. Even at the development stage, the weapon's design focused on simplified production, employing metal stamping, pressing and welding. The M3 was an automatic-only blowback operated weapon that fired from an open bolt fed from a 30-round detachable box magazine. The weapon had a crank-type cocking mechanism on the right side, and a telescoping metal wire stock, which featured threads at both ends used to attach a bore brush, so that it could be used as a cleaning rod.

The Browning Automatic Rifle (commonly known as the BAR), was designed in 1917 by John M. Browning, as a replacement for French-made light automatic rifles. The BAR was a .30 caliber, gas-operated, select-fire, air-cooled, automatic rifle that fired from an open bolt fed from a 20-round detachable box magazine.

Late-20th, Early 21st Century 1954-2006

The M16 Rifle was the initial version first adopted in 1964 by the United States Air Force. It was a lightweight, 5.56 mm caliber, air-cooled, gas-operated, magazine rifle with a rotating bolt actuated by direct impingement gas operation. The weapon was constructed of steel with an aluminum alloy receiver and a composite plastic stock.

The M16 was ordered as a replacement for the M14 at the direction of Secretary of Defense Robert McNamara over the objection of the Army. The Army began to field the XM16E1, an M16 with a forward assist feature, in late 1965 with most going to Vietnam. When the XM16E1 reached Vietnam, reports of jamming and malfunctions in combat immediately began to surface. The XM16E1 was standardized as the M16A1 Rifle in 1967, and improvements to the rifle along with training in proper cleaning diminished many of the problems, but the rifle's reputation continued to suffer. Moreover, complaints about the inadequate penetration and stopping power of the 5.56mm cartridge persisted throughout the conflict.

The M16A2 entered service in the mid-1980s and fired a NATO standard Belgian-designed M855 or M856 5.56mm cartridge. The M16A2 was a select fire rifle capable of semi-automatic fire or three-round bursts. The burst-fire mechanism utilized a three-part automatic sear that fires up to three rounds for each pull of the trigger. The mechanism is non-resetting, which means that if the user fires a two-round burst and releases the trigger, the weapon will only fire a single round the next time he or she pulls the trigger. In theory, burst-fire mechanisms allow ammunition conservation for troops with limited training and combat experience. Other features included an adjustable rear-sight for wind and elevation, a slightly longer stock, heavier barrel, case deflector for left-handed shooters, and rounded hand guards.

A combination of the M16A4 and M4 Carbine continued to replace existing M16A2 Rifles used by the Army. The M16A4 incorporated a flattop receiver unit and a hand guard with four Picatinny rails for mounting optical sights, lasers, night vision devices, forward handgrips, removable carry handle, and flashlights. The M4 was a carbine version of the M16A1 with a small retractable stock and shorter barrel. The M4A1 was capable of fully automatic fire and was used as a submachine gun by selected individuals in situations such as house-to-house fighting.

Between 2003 and 2006, soldiers reported a lack of stopping power with the 9mm ammunition, and problems with the magazines. Testing showed that the 9mm magazines failed due to the heavy phosphate finish called for in the government specification when used in the environmental conditions in Iraq. After corrections were made to the specifications, almost two million new magazines were distributed without any further malfunctions. The 5.56mm M249 Squad Automatic Weapon (SAW) was a fully-automatic, gas-operated, magazine or belt-fed weapon. It was used within the infantry squad as an automatic rifle, filling the void created by the retirement of the Browning automatic rifle in 1960, a role that both the M14 and M16A1 rifles had failed to fill. The M249 replaced the M16A1 rifles used in the automatic mode in the rifle squad on a one-for-one. The automatic rifleman supported the infantry squad by providing suppressive fire against point targets in the last 100 yards of the assault. The M249 was also be used as a light machinegun, when fired from a stable position and not required to conduct fire and maneuver with the squad. When used in the machine gun roll, the gun remained with the base-of-fire element.

The M79 was an attempt to increase firepower for the infantryman by using an explosive projectile more accurate and with further range than a rifle grenade, but more portable than a mortar. It was adopted by the Army on December 15, 1960 with the first deliveries received in late 1961. Owing to its ease of use, reliability, and firepower, the M79 almost immediately became popular with infantry soldiers. The M79 could consistently drop grenades into a 24 inch circle, 150 yards away.


Nézd meg a videót: 4. rujna 2021.


Hozzászólások:

  1. Mehemet

    You the abstract person

  2. Escalibor

    Hehe, az első hozzászólásom :)

  3. Jered

    Azt javaslom, hogy jöjjön el egy olyan oldalra, ahol sok információ található ezzel a kérdéssel kapcsolatban.

  4. Donte

    Véleményem szerint téved. Biztos vagyok benne. Írj PM-ben, beszélj.

  5. Helenus

    I am assured, that you are mistaken.

  6. Isiah

    5 pontos - C osztályzat.

  7. JoJosar

    I find it to be the lie.

  8. Alvah

    El kell mondanom, hogy megtévesztettek.



Írj egy üzenetet